Apr 2, 2009

Awas: Minuman Coca-Cola kandungi alkohol

Ceritanya begini, aku terjumpa satu buku resipi yang konon nya nak up jugak la kat sini tapi tak jadik pasalnye, bila baca ingredient dia, dalamnya mengandungi kandungan alkohol. Macam tak percaya jek. Tapi wa tak pasti plak yang kat Malaysia ni bahan2 yang digunakan tuh sama ke idak. Nak kene siasat skit ah. Kat bawah ni aku tunjuk sebahagian dari ingredient yang digunakan untuk membuat minumam coca-cola :-

















Bukan niat nak jatuhkan bisnes company ni tapi aku rasa benda ni umat islam patut tau. Maybe ada hukum yang aku taktau ke pasal ni. Contohnya seperti penggunaan dadah dalam ubat-ubatan. Wallahualam.

3 pandangan:

Jairo said...

ngko tau ka strepsil juga ada kandungan alcohol?

berteromber said...

aku pernah terbaca pasal ni dulu...tapi dorang dah konpemkan tak der alcohol...

Wallahuallam..

deaf-angel said...

ni mungkin spekulasi resepi pasal kalo betul, dah lama kena sue sama yang bocorkan resepi ni.
lagipun alcohol tu ratio dia macam banyak je pada aku